Fiske!!!

Jaha  Helgen har gått  å den går  i fiskets  tecken :

Fredag : Fiske  hos  Niklas : kvälls /natt fiske efter  Kräftor.. Fångsten får man nog kalla  lagom god  tror jag.. men vi kom iaf ut  å hade de trevligt  ...de är ju de som är själva huvudsaken ..

Lördag: Tidigt tåg till Storå för att träffa Sebastian.. å gud va skönt de var att få se han .. saknar ju han massor .. när jag hade hämta han från hans mamma  så gick vi till mor & Far  för att titta till deras hus  lite  .. då dom är  fortfarande  på semester  (gottegrisar) å allt såg bara bra ut där.. där efter gick vi till min syster Heidi å hennes sambo Mika  .. de var jätte trevligt  å få träffa dom då de var en stund sen man såg dom .. tog  en bira med  mika  å njöt  i värmen .. sen hemgång  .. när jag  väl klev av ett glohett  tåg så stog  Ulrika  å Anna  å väntade  på mig.. dom lämnade  spår efter sig vart dom hade varit.. jo på MC å köpt glass ja då var de dax för  gottegrisar 2  att träda  fram haha .men i alla fall så kom vi hem ... då var de dax  å göra sig  i ordning för  kräft fiske dag två hos Niklas.. Ut  till han bar de  å när vi kom dit  så var  Niklas.Veronika.Arne , Jörgen ,Lisa  ,Andreas. å Vivvi där plus barn lite senare  kom Camilla   å Nixon medbarn oxå.. .. sen var de ett par till där som jag  inte träffa förr men dom var jätte trevliga dom med.. (Niklas grannar) ni vet dom som bor  i vedboa haha...ni som inte förstår vad jag menar med de kan jag säga att de är en lång historia  men för att göra den kort så tyckte jag att deras hus  såg ut som en vedbod .. haha ... Kvällen var   jätte trevlig  men fiske var lite sämmre men kräfftor belv de iaf ... kan ju inte gå jämt bra  heller  så ..

Söndag: Rasmus badade en stund sen när de var dax att kliva upp så tänkte vi att vi skulle hitta  på något extra för  Rasmus  så vi frågade vad  han ville  göra  .. då ville  han äta lite  på MC så de fick de bli till kvälls mat.. å lite efterrätt  med  glass  från MC oxå ... sen fundera vi vad  vi skulle göra  å då sa Rasmus  att han vill FISKA! lite ovanligt  på denna  blogg att ni läser  om fiske  va?  Men så vart de  iaf.. De bar av till Ljussjön. för att  prova lyckan .. väl där så blev de  en Abborre  å en Gädda .. men var  är  Öringen ?  de  är ju den jag  är  ute efter.. haha .. när solen gick ner så gick de inte  å vara där  längre  . Myggornas arme'  kom på fullt anfall tror jag  .. så vi skyndade oss  till bilen ... när vi satt  oss  i bilen så säger Ulrika  att vi skulle prova  å fortsätta  på den grusvägen vi var  på å komma  ut på den stora vägen igen .. så de bar  i väg å vi körde  å vi körde.. korsning  efter korsning  i skogen  efter en lång stund  kommer vi till en vändplan haha .Så lyckat blev de med den snabb vägen Ullis  haha .. så de var  bara att försöka  å komma  ihåg hur vi hade kört  å köra åt samma  håll hem i gen en sväng  på mer  än 2 mil i skogen haha men kul hade vi å de är  la  huvudsaken ..

Måndag: Beirut  har  kommit till Ludvika... nä men dom har satt så smått  igång  fixa med huset vi bor  i å de låter som Beirut  tror jag,så de har vi lyssna  på i dag....Sen har  vi varit  till MVC å lyssna  på våran lille son .. gud vad jag  längtar efter han !! skynda dig ut nu Oscar!!!  sen så har jag  lagat Anna's Dator  (hoppas den funkar för dig  nu )  annars ganska mycke en slö dag.. såna behövs  oxå  ... I morgon Blir de till skogs igen å plocka blåbär  å lingon .. men de är en annan historia som ni får läsa en annan dag  om !!.. Ha de bäst alla där ute..

Älskar  min Ulrika

// Janne

Kommentarer
Postat av: Ullis

Du är sååå duktig å skriva hjärtat..=)



Mmm... Längtar verkligen till Oscar kommer.. Å allt skit här utanför och inne e över..=) älskar dig me!

2009-08-10 @ 20:03:13
URL: http://ullisb.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp.. tack för hjälpen =)

2009-08-11 @ 22:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0