SHOPPING!!!!!

HEHE Tänkte bara visa hur de går till när man som karl är med  å tittar när  tjejer  shoppar haha.. då kanske ni förstår varför man nästan "alltid" är hemma när de bär av till affärerna  hehe...

I de här fallet  är de  min Älskling  Å Anna som går  i gång  med  plånboken haha

Vi måste ha massor med  pengar nu .. va  inte snål nu Ullis  säger  Anna haha
Anna har nästan svårt  å  få ner  sedlarna  ser de ut som oxå .. snackar vi 5 tusen eller mer?

Är du säker  på att vi inte har  glömt något här inne  ser de ut som Ulls frågar !!! haha

Bråttom bråttom .. tiden går!!!

Om jag bara hade en miljon .. Ser de ut som Anna tänker!!! HAHA

Vi har ju bara en påse nu måste vi skynda oss!!!!!!

Gud så fina  kort ska  vi ta  hela  ställningen ser de ut som dom tänker !!

Nämen har  ni sett där  är ju  LINDEX.. (-Dit bara måste vi)

Ullis tänker  .....Kanske jag behöver ett par nya trosor  haha  :)

Dessa köer gör ju så att dom hinner  å stänga så tidigt  !!! (-FAAN dom alltså)

Så här ser de  ut varje  gång  .. så nu har ni själva fått se  hur de ser  ut.. så nu kanske ni förstår själva

Älskar  min  Ulrika  massor

Klysningen!!

Vi var  på fiske  tur  vid  klysningen ... tänkte dela  med mig  lite  av  de... . Vart ju  ingen fisk men mycke  friskluft  å grilla  så barna  var ju nöjda  iaf..
De  var  iofs  jag  med.. bara  man slipper  å sitta  inne  bakom 4a väggar så är  jag  nöjd..

jaja här  är  lite  bilder  iallafall :

Ulrika  är  tydligen pyroman haha

Först såg elden ut så här:

Sen när pyromanen fick fart  på grejerna  så vart de så här haha

Rasmus  fiskar:

Sebastian äter korv  å mår bra med  Pappa!

Å min Älskling var  med  !!!

Visst  är  vi söta?

Sebastian med  drickan i högsta  hugg!!

Rasmus funderar om de blir  någon fisk hehe

Hoppas  ni gillade  å få se  vad  vi hade för  oss  vid  Klysningen!

Älskar  min Ulrika  massor

Allt faller på Plats!!

Fredag: Rasmus  åkte  till sin pappa Sen tyckte både jag  å Ullis  att kunde vara  skönt  med  en Hemma kväll ... Erika kom  på Besök .. Satt  å snacka  stort sett hela kvällen drog sen en sväng  på stan, Erika ville ha  MC å jag  å Ulrika  tog en pizza .. hem igen å mumsa  på de.. gott  gott.. Sen var  de bara  natten kvar  ..

Lördag: Sov ganska  länge skönt var  de... Sen bar de  av till "piren"  för att  kolla  lite  på Drakbåtsrace.. såg  roligt  ut men svårt.. hehe . sen drog vi vidare  å titta lite  på de övriga dom hade  å erbjuda  på "vattenfestivalen" .. (inte så mycke  å se ) haha.. Sen hem för å fixa  lite  mat  å Ulrika  skulle  fixa  sig  för  The  Night.. Tjejkompisarna  skulle  träffas å överraska  Anna  då hon fyllt  30 som jag  sagt tidigare  här  i bloggen .Dom skulle  ut  å äta .. så de bar  av till Piren för mat.. På kvällen satt jag  själv  här  hemma  .. tog ett  par  bärs  för  mig  själv.. å språkade  lite  med  kompisar  över nätet..

Söndag: Åkte  äntligen å hämta  min son.. gud  så jag  har  vänta  å längtat efter  han ..men nu  är  han äntligen här..

Sen gick vi en sväng  till Dollar... å gissa  vem man träffar där? Jo min syster  å Mika å Nadja.. man är verkligen inte  van med  att någon ropar  Janne  i någon affär  i Ludvika  så snacka  om att man vart  paff .. Senare  ut  på dagen så ringde  Anna  hon behöve läkar hjälp med  Datorn haha .. Så hon kom över hit  med  den å då kunde "doktorn" inte  hita några fel.. så jag tänkte att de kanske  kunde vara  något med  hennes  nät.. så vi bestämde  oss  för att  åka  till Anna  å titta  om de var  fel där.. sagt  å gjort vi åkte  iaf  till henne  å hon starta  sin dator  å de var  inget  fel på datorn där heller haha... så allt var frid  å fröjd  med  de.. De hjälpte  tydligen att jag  bara  var  i närheten av datorn så att den skulle  sluta jävlas.. ASG* .. Sent  på kvällen Satt  Ulrika  vid datorn å jag själv  fick ju  se  ett helt  otroligt världsrekord  på wm i friidrott ...   Usain Bolt  på 100 m med tiden 9.58 sek  .. Så de var ju helt klart höjdpunkten på hela kvällen..

Måndag: Började  med att jag  skulle ha  varit med  Ulrika  till Doktorn .. men jag var  så fruktansvärt trött  så hon å Basse  åkte  själv. Tyckte de var synd  om henne som fick åka  själv , -Ska bättra mig  gumman. Sen när  hon kom hem så var de bråttom bråttom .. hon skulle vara  med  Erika  till Falun. Då hon skulle  på läkar besök å inte fick köra bil hem själv efter de besöket. så nu sitter  jag  här  å har  de trök trök tröök... men de vart  iaf  ett blogginlägg .. man får se de positivt  haha.. jaja  Sköt  om er alla  där ute  ..

Ni kanske  undrar  över  min Rubrik? Jag menar med den att allt börjar  bli som vanligt  igen .. känns som de!!

Älskar  min Ulrika

Tacos!

Igår (torsdag) var de Tacos kväll här.. Jag  å Ullis hade Anna på besök .. Med Andra ord var de som vanligt när de är Tacos  ... haha .. Och som vanligt var de riktigt gott.. sen ut på kvällen så var de film kväll oxå .. Å vilken kanon rulle alltså .. "Hata Göteborg" ..de är bara något ni alla måste se alltså... Eller NOT !!! Men men vi hittade ju en perffa kille för  Anna  i iaf  i den filmen .."Svante"  de måste vara ett kap Anna? haha.. Men för övrigt en Trevlig kväll med som vanligt massor av skratt  å de är ju så de ska vara ... Nu till Helgen får vi se vad de blir  ... Men något ska vi la  alltid  hitta  på å göra får vi hoppas..
Later on dude's

Älskar min Ulrika  MASSOR!!!

Bär!!!

Ja så har man då varit  å plocka bär å Fiska sammtidigt... De var roligt men både fångst  på land  som i sjö vart inte vad vi hade hoppats haha. Men vi fick ju iaf grilla lite korv haha. Vi som gjorde detta var  Jag.. Ulrika  å Anna ... vi hade  iaf kul med många skratt ... å de är ju de som är huvudsaken ..  Sen provade  vi en ny väg därifrån där vi var.. å kom ut inte riktigt vart vi hade trott  men hem kom vi iaf.. Nu så är de bara ta de lugnt resten av kvällen å sen hoppa  i säng ... bäst man kommer i säng  i tid då dom fort farande håller  på å gräver här utanför  å dom börjar si så där runt 07  på morgonen ... Lite förbannad man blir  när dom inte visar någon hänsyn alls  .. Utan ROPAR å stojjar  utanför  .. å  i morse höll man ju  på å bli gasad  ihjäl ... för dom har ju typ grävskopan 4m utan för  sovrumsfönstret  . å den stog lixom bara  igång  på tomgång  i flera min . så jag vaknade till och med utav att de luktade avgaser  i sovrummet.. Sen håller  ett annat företag till i vårat hus  oxå å borrar  å borrar  så de är lite jobbigt just nu men man får la bara gilla  läget då dom ska  hålla på med renoveringar  fram till Jul .. Så har man inte blivit hjärndöd innan så är man la de lagom till Jul skulle jag  tro... jaja ha de bäst alla där ute..

Älskar min  Ulrika

Fiske!!!

Jaha  Helgen har gått  å den går  i fiskets  tecken :

Fredag : Fiske  hos  Niklas : kvälls /natt fiske efter  Kräftor.. Fångsten får man nog kalla  lagom god  tror jag.. men vi kom iaf ut  å hade de trevligt  ...de är ju de som är själva huvudsaken ..

Lördag: Tidigt tåg till Storå för att träffa Sebastian.. å gud va skönt de var att få se han .. saknar ju han massor .. när jag hade hämta han från hans mamma  så gick vi till mor & Far  för att titta till deras hus  lite  .. då dom är  fortfarande  på semester  (gottegrisar) å allt såg bara bra ut där.. där efter gick vi till min syster Heidi å hennes sambo Mika  .. de var jätte trevligt  å få träffa dom då de var en stund sen man såg dom .. tog  en bira med  mika  å njöt  i värmen .. sen hemgång  .. när jag  väl klev av ett glohett  tåg så stog  Ulrika  å Anna  å väntade  på mig.. dom lämnade  spår efter sig vart dom hade varit.. jo på MC å köpt glass ja då var de dax för  gottegrisar 2  att träda  fram haha .men i alla fall så kom vi hem ... då var de dax  å göra sig  i ordning för  kräft fiske dag två hos Niklas.. Ut  till han bar de  å när vi kom dit  så var  Niklas.Veronika.Arne , Jörgen ,Lisa  ,Andreas. å Vivvi där plus barn lite senare  kom Camilla   å Nixon medbarn oxå.. .. sen var de ett par till där som jag  inte träffa förr men dom var jätte trevliga dom med.. (Niklas grannar) ni vet dom som bor  i vedboa haha...ni som inte förstår vad jag menar med de kan jag säga att de är en lång historia  men för att göra den kort så tyckte jag att deras hus  såg ut som en vedbod .. haha ... Kvällen var   jätte trevlig  men fiske var lite sämmre men kräfftor belv de iaf ... kan ju inte gå jämt bra  heller  så ..

Söndag: Rasmus badade en stund sen när de var dax att kliva upp så tänkte vi att vi skulle hitta  på något extra för  Rasmus  så vi frågade vad  han ville  göra  .. då ville  han äta lite  på MC så de fick de bli till kvälls mat.. å lite efterrätt  med  glass  från MC oxå ... sen fundera vi vad  vi skulle göra  å då sa Rasmus  att han vill FISKA! lite ovanligt  på denna  blogg att ni läser  om fiske  va?  Men så vart de  iaf.. De bar av till Ljussjön. för att  prova lyckan .. väl där så blev de  en Abborre  å en Gädda .. men var  är  Öringen ?  de  är ju den jag  är  ute efter.. haha .. när solen gick ner så gick de inte  å vara där  längre  . Myggornas arme'  kom på fullt anfall tror jag  .. så vi skyndade oss  till bilen ... när vi satt  oss  i bilen så säger Ulrika  att vi skulle prova  å fortsätta  på den grusvägen vi var  på å komma  ut på den stora vägen igen .. så de bar  i väg å vi körde  å vi körde.. korsning  efter korsning  i skogen  efter en lång stund  kommer vi till en vändplan haha .Så lyckat blev de med den snabb vägen Ullis  haha .. så de var  bara att försöka  å komma  ihåg hur vi hade kört  å köra åt samma  håll hem i gen en sväng  på mer  än 2 mil i skogen haha men kul hade vi å de är  la  huvudsaken ..

Måndag: Beirut  har  kommit till Ludvika... nä men dom har satt så smått  igång  fixa med huset vi bor  i å de låter som Beirut  tror jag,så de har vi lyssna  på i dag....Sen har  vi varit  till MVC å lyssna  på våran lille son .. gud vad jag  längtar efter han !! skynda dig ut nu Oscar!!!  sen så har jag  lagat Anna's Dator  (hoppas den funkar för dig  nu )  annars ganska mycke en slö dag.. såna behövs  oxå  ... I morgon Blir de till skogs igen å plocka blåbär  å lingon .. men de är en annan historia som ni får läsa en annan dag  om !!.. Ha de bäst alla där ute..

Älskar  min Ulrika

// Janne

lite har allt hänt här..

Fredag : ja då var  vi till Anna som vart kärring.... GRATTIS Anna !!!
Lördag: Kräftfiske  hos  Niklas fångst lyckan vart Ca 15st så de var kanske inte mycke  å hänga  i julgranen ..
Söndag: Rasmus  kom hem från sin pappa ...skönt de  så nu vart de lite fart  i bygge  i gen .. Var ut en sväng till Vivvi då hon fyllde  år  Grattis  grattis  Barbro ..
Måndag: En liten sväng till Storå för att fixa  lite  där.. Annars ganska  lugnt..
Tisdag: En softar dag  .. vill ja minnas..
Onsdag: Fiske  tur  till Ljussjön där  vi skulle  sova  över .. vi kom ditt  å de var  verkligen jätte fint  där.. fiskade  å Grillade  korv.. sen ut  på kvällen när mörkret föll var  min Älskling  rädd å likaså Ramus.. så vi bestämde oss  för att packa  i hop å åka  hem.. fiske lyckan vart  iaf  en gädda  å en mört  haha.. fiskade ju efter  Öring men men trevigt var de iaf..
Torsdag: tbx  till Ljussjön för en av mina skor vart kvar där. Taccos  på kvällen med Anna som besök här , jätte gott  var de  .. sen en tur till MC sent  på kvällen för lite glass .. å till piren för att äta glassen å de såg ut så här där då ut  över  sjön:

Fredag: (idag) Skriver jag mer  om i morgon..